Darbinieki

Vita Pastare

Vadītāja
vita.pastare [at] preili.lv

Sanita Līkais-Ivdre

Nodokļu (nodevu) administratore (Preiļu pilsēta; mazdārziņi; Preiļu pagasts; Aizkalnes pagasts; Saunas pagasts; Pelēču pagasts)
sanita.likais [at] preili.lv

Marika Smane

Nodokļu un nodevu administrators (Vārkavas, Upmalas, Rožkalnu un Aglonas pagastos)
marika.smane [at] preili.lv

Aina Tumašova

Nodokļu (nodevu) administratore (Riebiņu pagasts, Rušonas pagasts, Silajāņu pagasts, Sīļukalna pagasts, Galēnu pagasts, Stabulnieku pagasts)
aina.tumasova [at] preili.lv

Ainārs Streļčs

Nekustamā īpašuma speciālists (Aglonas pagasts)
ainars.strelcs [at] preili.lv

Ināra Upeniece

Nekustamā īpašuma speciālists (Riebiņu pagasts, Rušonas pagasts, Silajāņu pagasts, Sīļukalna pagasts, Galēnu pagasts, Stabulnieku pagasts)
inara.upeniece [at] preili.lv

Irina Vaivode

Nekustamā īpašuma speciāliste (Vārkavas, Rožkalnu un Upmalas pagasts)
irina.vaivode [at] preili.lv

Zenta Andrejeva

Speciāliste mājokļu jautājumos
zenta.andrejeva [at] preili.lv

Saskaņā ar Preiļu novada pašvaldības Nekustamā īpašuma daļas nolikumu, Daļas galvenie uzdevumi un kompetences ir:

  • apzināt un uzskaitīt pašvaldības īpašumus Preiļu novada administratīvajā teritorijā;
  • pārraudzīt pašvaldības īpašumus un kontrolēt to apsaimniekošanu;
  • veidot un pastāvīgi aktualizēt pašvaldības īpašumu datu bāzi un nodrošināt informācijas pieejamību par pašvaldības īpašumiem atbilstoši normatīvo aktu prasībām;
  • nodrošināt lietderīgu un racionālu īpašumu izmantošanu, plānot un organizēt pašvaldības īpašumu atsavināšanas procesu;
  • veidot pašvaldības dzīvokļu fondu;
  • pārstāvēt Pašvaldību zemes kadastrālās uzmērīšanas darbos novada teritorijā;
  • gatavot materiālus lēmumu projektiem Domes attiecīgajām komitejām un Domes sēdēm;
  • realizēt normatīvajos aktos pašvaldībai noteiktās funkcijas un pieņemt lēmumus par datu aktualizāciju Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā, par zemes ierīcības un detālplānojumu izstrādes jautājumiem;
  • apzināt Nekustamā īpašuma valsts informācijas sistēmā nereģistrētas būves un telpu grupas, sagatavot un iesniegt Valsts zemes dienestā informāciju nekustamā īpašuma objektu noteikšanai un kadastra datu aktualizācijai;
  • veikt datu reģistrāciju vienotās pašvaldību informācijas sistēmas NINO modulī “Lietošanas mērķu datu informācijas apmaiņa starp nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmu un pašvaldību”;
  • izskatīt un saskaņot apgrūtinājuma un topogrāfiskos plānus;
  • pārstāvēt Domes intereses Valsts zemes dienestā, tai skaitā, iesniegt un saņemt nepieciešamos dokumentus;
  • pārstāvēt Domi visās valsts, pašvaldības un citās institūcijās, iesniegt, pieprasīt un saņemt nepieciešamos dokumentus, lēmumus, atļaujas un izziņas;
  • pasūtīt pašvaldības nekustamo īpašumu mērniecības darbus, kontrolēt to izpildi;
  • izskatīt personu iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus, sniegt konsultācijas iedzīvotājiem par daļas kompetencē esošajiem jautājumiem un sagatavot atbildes uz tiem;
  • sagatavot lēmumprojektus par:
    • nekustamo īpašumu lietošanas mērķu noteikšanu un maiņu;
    • zemes ierīcības projektu nepieciešamību un nosacījumus to izstrādei;
    • zemes ierīcības projektu apstiprināšanu;
    • adrešu un nosaukumu piešķiršanu, maiņu; likvidēšanu;
    • par zemes platību un robežu precizēšanu;
    • platību noteikšanu ēku (būvju) uzturēšanai;
    • pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu sadali, apvienošanu, zemes vienības starpgabala statusa noteikšanu;
    • par zemes vienību ieskaitīšanu vai izņemšanu no rezerves zemes fonda, piekritības noteikšanu;
    • par pašvaldībai piederošo nekustamo īpašumu reģistrāciju zemesgrāmatā;
    • par pašvaldības īpašumu nodošanu atsavināšanai un izsoles noteikumu apstiprināšanu;
    • par nomas tiesību piešķiršanu/ grozīšanu/izbeigšanu;
    • par pašvaldībai piederošu ceļu, ielu un inženierbūvju reģistrāciju NĪVKR IS un zemesgrāmatā;
    • citiem ar daļas darbību saistītajiem jautājumiem savas kompetences ietvaros.
  • pārraudzīt pašvaldības nekustamā īpašuma izmantošanu, sekot nekustamo īpašumu nomas termiņiem un nosacījumu izpildei, sagatavot dokumentus nomas līgumu noslēgšanai, vajadzības gadījumā apsekot un ierādīt nomāto zemju robežas dabā;
  • slēgt mazdārziņu nomas līgumus Preiļu pilsētā;
  • sekot zemes nomas maksas aprēķinam izmantoto datu atbilstībai noslēgtajiem zemes nomas līgumiem un Nekustamā īpašuma Valsts kadastra informācijas sistēmas datiem;
  • sagatavot dokumentus pašvaldības īpašumu reģistrācijai zemesgrāmatā;
  • organizēt aktuālākās informācijas sagatavošanu publicēšanai novada mājaslapā u. c.;
  • administrēt un aprēķināt nekustamā īpašuma nodokli un nodokļa parādus:
    • sagatavot un nosūtīt nodokļu maksātājiem nekustamā īpašuma nodokļa paziņojumus, veikt uzskaiti par izdarītajiem maksājumiem un to identifikāciju un ievadi ZZ Dats NINO programmā;
    • sagatavot nekustamā īpašuma nodokļa prognozi;
    • sagatavot izziņas par nekustamā īpašuma nodokļa maksājumiem;
    • izskatīt personu iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus nekustamā īpašuma nodokļa administrēšanas jomā un sniegt atbildes uz tiem;
    • konsultēt nekustamā īpašuma nodokļa administrēšanas jomā;
    • aktualizēt datus NINO programmā sakarā ar izmaiņām valsts reģistros un sistēmās;
    • reģistrēt un administrēt un aktualizēt nomas līgumus lietojumprogrammā NOMA;
    • sagatavot un nosūtīt rēķinus par nomu;
    • apkopot informāciju par nomas maksājumu parādiem.
  • izskatīt iedzīvotāju iesniegumus sociālo un pašvaldības dzīvokļu jautājumos un sagatavot lēmumprojektus dzīvokļu jautājumu izskatīšanai Sociālo, izglītības un kultūras jautājumu komitejas sēdē;
  • apkopot un uzskaitīt Preiļu novada pašvaldības, tās kapitālsabiedrību sniegto informāciju par neizīrētajiem (pašvaldības) dzīvokļiem Preiļu novada administratīvajā teritorijā, organizēt remontējamo telpu apsekošanu;
  • piedalīties sociālā un pašvaldības dzīvojamā fonda apsekošanā;
  • konsultēt iedzīvotājus par iespējām saņemt pašvaldības palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā, dzīvokļa piešķiršanas, maiņas u. c. jautājumos, kas saistīti ar pašvaldības dzīvojām fonda izmantošanu;
  • gatavot priekšlikumus par sociālo un pašvaldības dzīvokļu fonda racionālu izmantošanu;
  • piedalīties sociālo un pašvaldības dzīvokļu remontu plānošanā;
  • gatavot informāciju un pārskatus pašvaldības dzīvojamā fonda jautājumos;
  • uzturēt Preiļu novada pašvaldības dzīvokļu rindu reģistru;
  • izstrādāt Mājokļu politiku Preiļu novadā;
  • piedalīties Valsts meža dienesta un Valsts zemes dienesta sagatavoto datu izvērtēšanā par pašvaldības nekustamajiem īpašumiem grāmatvedības pamatlīdzekļu uzskaites un inventarizācijas vajadzībām;
  • veikt visas nepieciešamās darbības, kas saistītas ar datu aktualizāciju Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā;
  • vadīt, sistematizēt un organizēt pašvaldības nekustamo īpašumu tirgus vērtības noteikšanas pakalpojumus, nekustamo īpašumu atsavināšanas vai nomas gadījumā;
  • organizēt Preiļu novada pašvaldības meža platību apsaimniekošanu, mežu īpašumu tiesību sakārtošanu;
  • organizēt iekšējo sadarbību ar citiem pašvaldības speciālistiem un daļām, struktūrvienībām, iestādēm un ārējo sadarbību ar valsts institūcijām;
  • nodrošināt dokumentu noformēšanu un izsniegšanu atbilstoši spēkā esošo normatīvo aktu prasībām.