Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Pieprasot aprūpes mājās pakalpojumu, klients vai likumiskais pārstāvis, uzrādot personu apliecinošu dokumentu, Labklājības pārvaldē iesniedz šādus dokumentus:
• iesniegumu, kurā norada problēmu un tas vēlamo risinājumu;
• medicīnas iestādes slēdzienu par aprūpes mājās pakalpojuma nepieciešamību (izziņu 0/27u) un personas veselības stāvokli ar norādi par kontrindikāciju (plaušu tuberkuloze aktīvā stadijā, akūtas infekcijas slimības, seksuāli transmisīvās slimības) neesamību;
• psihiatra atzinumu par speciālo (psihisko) kontrindikāciju neesamību, ja aprūpi mājās vēlas saņemt persona ar garīga rakstura traucējumiem;
• invaliditātes apliecības kopiju (personām ar invaliditāti);
• pensionāra apliecības kopiju (pensijas vecuma personām);
• iztikas līdzekļu deklarāciju (aizpilda sadarbībā ar Aprūpes mājās biroja sociālo darbinieku), kas noteikta normatīvajos aktos par ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas atzīšanu par trūcīgu, ja sociālā pakalpojuma izmaksas sedz no pašvaldības budžeta līdzekļiem;
• likumīgo apgādnieku rakstisku iesniegumu (aizpilda sadarbībā ar Aprūpes mājās biroja sociālo darbinieku), un viņu ienākumus apliecinošus dokumentus;
• citus dokumentus pēc sociālā darbinieka pieprasījuma.Personas novērtēšana nepieciešamā pakalpojuma apjoma noteikšanai
Lai nodrošinātu personas individuālajām vajadzībām atbilstošu aprūpes mājās pakalpojumu, tiek izdalīti trīs aprūpes līmeņi:
Pirmā līmeņa aprūpe: minimāls atbalsts 1-2 reizes nedēļā (līdz 5 stundām nedēļā), līdz 21 darba stundai mēnesī
Otrā līmeņa aprūpe: neliels atbalsts ikdienā vai 3-5 reizes nedēļā (līdz 7 stundām nedēļā) līdz 31 darba stundai mēnesī;
Trešā līmeņa aprūpe: regulārs atbalsts ikdienā vai – 5 reizes nedēļā (līdz 10 stundām nedēļā) līdz 42 darba stundām mēnesī.Pakalpojuma saņemšana
Personas dzīvesvietā.
Lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu Preiļu novada Labklājības pārvalde pieņem 10 darba dienu laikā no dienas, kad izvērtēšanai iesniegti visi nepieciešamie dokumenti .
Ar pozitīvu lēmumu var iepazīties Labklājības pārvaldē. Negatīva lēmuma paziņošana klientam notiek, izmantojot pasta pakalpojumus saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 70.panta pirmo un otro daļu; administratīvais akts (lēmums) stājas spēkā ar brīdi, kad tas paziņots adresātam Paziņošanas likuma noteiktajā kārtībā.